Het is één van de leukste tradities die we hebben, de kinderen die op 11 november langs de deuren komen met hun lampionnen. Maar die liedjes waren ondertussen wel toe aan een remix. Want die waren zo ouderwets, je hebt als kind niet eens door waar je eigenlijk over zingt. Daarom ontwikkelden we voor Mars Mini’s, hét uitdeelsnoep voor tijdens Sint Maarten, een nieuwe campagne. Met Sing Maarten claimen we de feestelijke avond en leggen we de focus op de kern: de liedjes! Bovendien is zingen nog altijd de snelste weg naar een lekker volle snoeppot.
Sint Maarten, maar dan helemaal van nu. We vroegen Nienke Plas (en haar zoon Frenky Dean) en Jaap Reesema om vier nieuwe knallers te schrijven om mee langs de deuren te gaan. De nummers en het bijbehorende dansje zijn helemaal TikTok-proof. Op social én op de winkelvloer ondersteunden we deze activatie. Door jouw uitvoering te taggen met #SingMaarten maakte je kans op prijzen, waaronder een eigen nummer maken samen met Nienke!
Dit project is onderdeel geweest van mijn werkzaamheden bij activatiebureau De Combinatie van Factoren. Als creative copywriter werkte ik samen met strateeg Sanne Demir en senior copywriter Rosanne van Oort aan dit concept voor Mars Nederland. Wij ontwikkelden het concept van Sing Maarten en de nieuwe liedjes. Executie was in handen van MediaCom, X-Ingredient en Big Shots.