Binnenštebøten

Het winnende concept voor de Viltjesavond bij True Ideas met als opdrachtgever Bever. Een opvallende activatie om traffic te genereren naar de fysieke winkels van de outdoorketen tijdens de Scandinavische Weken.

Opdrachtgever: Bever, True Ideas
Categorie: Concept, Copy

In Utrecht wordt regelmatig een Viltjesavond georganiseerd, telkens bij een ander creatief bureau. Daar geeft een van hun klanten een briefing aan een groep jonge creatieven. Zij gaan in kleine groepjes los met een brainstorm en na een uur pitchen ze al een concept! Met twee medestudenten deed ik mee aan de Viltjesavond met Bever, op het kantoor van True Ideas.

Briefing

Bedenk een activatieconcept voor de Scandinavische Weken bij Bever. Tijdens deze actieperiode krijgen klanten mooie kortingen op alle Scandinavische merken. Maar er miste nog een opvallende actie om mensen naar binnen te krijgen bij de winkels.

binnensteboten_story_white
binnensteboten_feed_white
Kom zo ☝️ naar binnen, en ga met korting naar buiten

Oplossing

Dat is natuurlijk een beetje raar: een merk dat normaal iedereen naar buiten wil krijgen, probeert nu mensen naar binnen te lokken. Dit was dan ook het haakje voor ons winnende concept: Binnenštebøten. Een bijzondere campagne waarbij klanten 1% extra korting krijgen per kledingstuk dat ze binnenstebuiten dragen op het moment dat zij de winkel binnenlopen. Dit geldt natuurlijk alleen op de Scandinavische merken die meedoen aan de actie en tot een maximum van 10%.

De kracht van het concept zit hem de eenvoud; een laagdrempelige handeling, maar wel één die opvalt! Heel de stad kan zien hoe er mensen in hun opvallende outfit in en uit de Bever-winkels lopen. Even naar binnen, zodat ze met korting naar buiten kunnen gaan. Uiteraard wordt het tijdens de lopende periode ondersteund met Binnenštebøten posts op social media. Uiteraard met accenten in en op de letters voor de flauwe knipoog naar Scandinavië.

Iets meer dan een uur na de briefing mochten we dit concept pitchen aan Bever, de creatieven van True en de andere deelnemers. Dit deden we, hoe kan het ook anders, met onze kleren binnenstebuiten. De jury beloonde ons met de eerste prijs en het bijbehorende gouden viltje! Na de Viltjesavond hebben we dit idee nog verder uitgewerkt in beeld voor op de socials. Fotografie van Liz Olyslager.

Credit where it’s due

Outside the Box? Het schijnt dat Marissa nog nooit Inside the Box heeft gedacht...

Marissa
Marissa van Kleef Content Creative @ The Social Club

Vindingrijke denkster met de ambitie om bij de creatieve top van Nederland te horen. Kwestie van tijd...

Femke Hoppenbrouwer
Femke Hoppenbrouwer Social Designer