Samen met z’n klanten doet Ben graag wat goeds voor de rest van Nederland. Daarom ontwikkelde DCVF ontwikkelde voor Ben in 2021 en 2022 een succesvolle kerstactivatie. In de koudste dagen van het jaar, nota bene tijdens een pandemie of energiecrisis, verwarmden wij harten door gratis kerstkaarten te bezorgen. Alle klanten konden op kerst.ben.nl een bekende of juist onbekende aanmelden die een leuke en lieve kerstkaart in de brievenbus verdient. Bijvoorbeeld iemand met een warme persoonlijkheid die altijd voor een ander klaarstaat. Of juist iemand die wel een hart onder de riem verdient.
We bedachten de jaathema’s Ben een Kerstster en Ben Hartverwarmend, schreven veel copy en ontwierpen eigen kaarten. In 2021 kregen we hiervoor een gouden AMMA Award in de categorie Smart Impact.

Fase 1: aanmelden
We schreven voor alle klanten van Ben kregen een mail met de vraag wie er met kerst wel een kaartje kon gebruiken. We riepen op om deze mensen op te geven. We waren niet te verlegen om met extra sms’jes of meldingen in de Ben-app iedereen te reminden als ze nog niemand hadden aangemeld. Zo kon niemand om ons heen.
Zo creëerden we een stapel van wel duizenden kerststerren die we wat extra warmte konden bezorgen met kerst.

Fase 2: versturen
In december kon iedereen los en gratis kaarten versturen naar een bekende óf willekeurige onbekende. Dan werd je automatisch gekoppeld aan de opgegeven mensen uit fase 1.
We zorgden voor hartverwarmende ontwerpen in stijl van Ben met een grappige, sympathieke boodschap. Ben en Omapost zorgen ervoor dat de kaartjes nog voor kerst in de bus liggen.

Fase 3: bedanken en belonen
In 2022 hadden we voor iedereen die een kaart verstuurde een digitale beloning om er zelf ook gezellig warmpjes bij te zitten. Onze eigen yule log: een knapperend virtueel haardvuur met onze eigen kaartjes aan de schouw, kerstboom met blauwe lampjes én een kat die af en toe langsloopt.
En natuurlijk lieten we op de landingspagina de eindstand weten. In 2021 en 2022 hebben we bij elkaar bijna 100.000 mensen verblijd met een kaartje in de bus. En daar Bennen we trots op!
Dit project is onderdeel geweest van mijn werkzaamheden bij activatiebureau De Combinatie van Factoren. Als concept creative & copywriter schreef ik samen met copymaat Rosanne van Oort de thematische invulling voor 2021. Om het daarna uit te werken in eDM’s, sms en online. Voor de kerstcampagne van 2022 schreef ik copy voor verschillende middelen.