SPAR Mini

SPAR gaat On Tour met deze unieke eenpersoonswinkel. Het kleinste filiaal van SPAR hopt door het hele land langs bijzondere locaties en evenementen. Slechts een paar vierkante meter, maar alles is aanwezig voor een makkelijke maaltijd, gezonde snack of een lekker tussendoortje.

Klant: SPAR
Skills: Concept, Content, Copy
Awards: Global Retail Trends and Innovations 2021

Een eenpersoons gemakswinkel in een omgebouwde container die op elke plek in Nederland op kan poppen. Dat is het idee van de SPAR Mini. Samen met mijn collega’s bedacht ik allerlei verschillende evenementen en gelegenheden om het kleinste SPAR-filiaal ter wereld langs te sturen. Zo zorgden we voor heel wat opvallende publiciteit.

Het werd binnen een kwestie van weken een drijvend winkeltje op het water en een snelle stop op het NK Atletiek. Op nationale collegadag kon je langs de A12 terecht bij de sparista voor gratis koffie voor jou én een collega. En bij de Grand Prix van Zandvoort stond de SPAR Mini om donuts weg te geven. Dit zijn slechts een paar van de stops van deze SPAR-on-tour in 2020 en 2021.

Als eenpersoonswinkel was het uiteraard helemaal coronaproof. Met zelfscankassa en één medewerker die zorgt voor het deurbeleid en aanwas van verse producten, was er op elke plaats een snelle boodschap mogelijk.

De komst van de SPAR Mini naar al deze locaties ondersteunden we natuurlijk met content op social.

SPAR Mini is opgenomen in de Global Retail Trends and Innovations 2021 van Ebeltoft Group.


Dit project is onderdeel geweest van mijn werkzaamheden bij activatiebureau De Combinatie van Factoren. Als creative copywriter heb ik meerdere keren gewerkt aan deze doorlopende campagne. Bedenken waar de SPAR mini kan worden geplaatst en op welke manier we daar relevant kunnen zijn. Daarbij ontwikkelen we (social) content rondom dit rondreizende filiaaltje.