Ben & Jerry’s Valentijn

Speedconcepting voor het coolste ijsmerk dat ik ken! Voor de Valentijnsactivatie van Ben & Jerry’s bedachten en maakten we bij De Combinatie van Factoren een bijbehorende campagne voor de socials. Op Facebook en Instagram zorgden we ervoor dat niemand kon vergeten zo’n fairrukkelijke pint in huis te halen voor je lover of (nog beter) voor jezelf!

Opdrachtgever: Ben & Jerry's, DCVF
Categorie: Art, Content, Copy

Valentijn kan je natuurlijk niet onopgemerkt voorbij laten gaan, zeker niet als je Ben & Jerry’s bent. Met een pint van dit heerlijke ijs kan je date niet meer mislukken. Als extra activatie voor 14 februari 2019 kwam het merk met een speciale Valentijn-sleeve om de bakken speciaal voor je lover te customizen. Maar bijpassende posts voor op de social media waren er nog niet en de 14e was al angstig dichtbij. Dankzij Speedconcepting van DCVF lag er binnen de kortste keren een stapel content klaar en kon iedereen op Valentijnsdag lekker spoonen.

Speedconcepting

Kansen of bedreigingen in de markt vragen om een snelle reactie. En de deadline is vaak dichterbij dan de oplossing. Daarom biedt De Combinatie van Factoren One Day Speedconcepting. 1 team creatieven, 1 dag, 1 concept. Gegarandeerde creatieve kwaliteit in één dag bij jou op kantoor. Klanten als Unox en Stage Entertainment maakten hier al gebruik van.

Door gericht te targeten op drie groepen – mannen, vrouwen en singles – konden we drie verschillende boodschappen maken. In de periode in aanloop naar Valentijnsdag kregen deze doelgroepen een drieluik aan social media-posts te zien. Voor de mannen speelden we in op voetbal door copy met een knipoog. De dag van de liefde was dit jaar namelijk in dezelfde week als de Champions League-wedstrijden van Ajax. Door die succesvolle wedstrijden zouden mannen bijna vergeten om aan hun date te denken. Vandaar dat wij ze met deze posts nog even een voorzetje gaven om toch nog Ben & Jerry’s in huis te halen.

De dames kregen andere posts voorgeschoteld. Deze waren ideaal om hun partner in te taggen en een (niet zo) subtiele hint te geven voor een Valentijnscadeautje. En natuurlijk werden ook de singles niet vergeten. Ook zij kregen een serie van drie posts te zien op Instagram en Facebook. Er zijn natuurlijk ergere dingen te bedenken dan een hele pint B&J’s voor jezelf. Dus trakteerden we de singles op heerlijke beelden met grappige copy.

In de middelste post vestigden we telkens aandacht op de makkelijke manier om dit jaar je beker ijs te customizen voor je date. Zo werd het een ronde activatie om je vingers bij af te likken.

discover_vrouwen_1a_square
engage_vrouwen
Kleine-hint-loop_Vierkant
discover_singles_square
engage_singles
convert_singles_square


Dit project is onderdeel geweest van mijn werkzaamheden bij activatiebureau De Combinatie van Factoren. Als stagiair ben ik op de afdeling Creatie betrokken geweest bij deze campagne. Ik schreef short copy voor socials en was verantwoordelijk voor de beeldbewerking.